Onderweg naar Chiang Mai

19 oktober 2014 - Chiang Mai, Thailand

Omdat gisteravond de receptie al dicht was, toen wij een taxi wilden bestelen heeft Hein deze vanochtend besteld. Tot onze verbazing stopt er anderhalf uur later, om 9 uur) een bus voor onze deur. De bus is uitgerust met comfortabele lederen stoelen, voetenbankjes en ruimte voor 10 passagiers... (We zijn toch echt maar met zijn 3tjes)
Maar goed, we zitten lekker en we zijn op tijd op pad. Als we even onderweg zijn vraagt Hein of de airco wat kouder kan en komen we tot de ontdekking dat de airco achterin de bus het niet doet. Dat is niet handig. We maken rechtsomkeert naar Sukhothai alwaar een bekende monteur van onze chauffeuse een poging doet de airco te repareren. Wat hem uiteindelijk na een uur lukt. We zijn alsnog op weg.

Als we de stad achter ons hebben gelaten rijden door een schitterend en afwisselend landschap. In het begin zijn er nog uitgestrekte rijstvelden met loofbomen en palmbomen en bananenbomen, maar hoe langer we onderweg zijn, hoe heuvelachtiger het wordt, tot we door een schitterend berglandschap heen rijden, met de bijbehorende slingerwegen. In combinatie met de rijstijl van onze kamikaze oma chauffeuse (die duidelijk de verloren tijd in wilde halen) had Hein zijn maag het toch even niet zo erg naar zijn zin. Esmée daarentegen had nergens last van. Die speelde er lustig op los en heeft 2x bijna een uur geslapen.

Na een rit van 5,5 uur komen we aan bij ons B&B in Chiang Mai.
Als we in onze kamer komen zien we tot onze verbazing dat we letterlijk vanaf het terras van onze kamer het zwembad in kunnen stappen! Hoe cool is dat?
Tijd voor een late lunch, gevolgd door een verkenningsrondje in de omgeving van het hotel. Dan is het voor Esmée tijd voor een dutje, al lijkt ze daar zelf anders over te denken. Uiteindelijk valt ze wel in slaap. Na haar slaapje is het de hoogste tijd voor het avondeten. We lopen over de Sunday evening market heen. De markt is 1 kilometer lang, er mag niet gerookt worden en overal kan je snuisterijen kopen. De markt start tegen het einde van de middag tot middernacht. Dat is een hele happening hier in Chiang Mai. Wat een drukte en wat een hoop spullen zijn er weer te krijgen. We nemen wat souvenirs mee en strijken neer bij een restaurantje voor het avondeten.

Op de terugweg nemen we een alternatieve route terug naar ons hotelletje, weg van de drukte. Esmée is klaar met de dag en wij zijn ook vermoeid van de reis.
Als Esmée op bed ligt is het tijd om plannen te maken voor morgen en te verzinnen op welk Bounty eiland wij onze laatste dagen in Thailand willen doorbrengen.

1. Corrie en Arie:
    19 oktober 2014
    dat was een lange trip met een snelle oma, hahahaha. ik mag hopen dat het Hein toch wel gelukt is om zijn maaginhoud binnen te laten!?!?!?!?! Dit was wel weer een mega avontuur!
  2. Lisette Kleijkamp:
    21 oktober 2014
    Ja dat was 'super oma'. Gelukkig heeft Hein alles binnen kunnen houden, maar hij was oprecht blij dat er een plaspauze was en helemaal blij toen we op de eindbestemming waren.