Koh Lanta

24 oktober 2014 - Koh Lanta, Thailand

Vanochtend worden we wakker van de zee.....
Haha.. Niet echt, meer van Esmée d'r geklets als ze wakker wordt.
Maar vervolgens doen we de gordijnen open en kijken we over het strand naar de zee die schittert van het zonnetje wat erop schijnt. Wauw! Dat is mooi zeg!

We besluiten vandaag om buiten het resort te ontbijten en lopen het dorpje in. Bij een eettentje halen we iets wat door moet gaan voor een ontbijt, maar we zijn er niet echt kapot van. Ach, kan een keer gebeuren als je wat probeert. We lopen na het ontbijt nog even door en halen wat spulletjes bij de mini markt. We hadden bedacht dat we via een ander resort wel op het strand konden komen en via het strand terug konden lopen... Fout! In ieder geval niet via het resort wat wij probeerden. Daar mochten we niet op en toen Hein zei dat we rond wilden kijken om te bepalen of we een kamer wilden huren werden we naar de receptie gebracht alwaar een dame ons heel vriendelijk maar toch heel beslist vertelde dat dit resort alleen bedoeld was voor volwassenen en dat ze dus geen kinderen accepteren.... Pardon? Die hadden we nog niet eerder gehoord.

Weer terug op ons eigen resort gaat Lisette even zwemmen met Esmée. We hebben 2 zwembaden, 1 wat kleiner ondiep bad en 1 wat groter bad wat schuin afloopt. Uiteraard worden beiden getest. (En goedgekeurd) Als ze terug zijn bij het huisje duikt Hein lekker de zee in. Hij komt terug met de mededeling dat hij vanuit het water gespot had dat er net naast het resort, aan de andere kant dan waar wij vanochtend heen zijn gelopen ook een minimarkt zit, en nog meer tentjes. De moeite waard om even te onderzoeken als Esmée straks weer wakker is.

Zo gezegd zo gedaan. Er blijken langs het strand meerdere eettentjes te zitten en inderdaad ook een mini markt. Alles omlijst door palmbomen en voorgegaan door de zee en het strand. Na de lunch gaan we nog een stukje wandelen langs het strand tot onze weg geblokkeerd wordt door een grote rotspartij. Daarna wandelen we weer terug naar het resort. Nu is het Hein zijn beurt om met Esmée te gaan zwemmen. Ze spetteren er lustig op los. Én Esmée is nu volleerd op het luchtbed.

Een tweede slaapje doen zit er niet in vanmiddag, staan in haar bed vind ze veel leuker dan slapen. Ze doet er hele dansjes in. We besluiten vandaag om op tijd te gaan dineren bij 1 van de tentjes langs het strand die we vanmiddag gezien hebben. Als we na het eten terug lopen zien we het in de verte flitsen. De eerste tekenen van een mogelijk naderend onweer, maar voorlopig blijft het droog.