Koh Lanta, Part IV

27 oktober 2014 - Koh Lanta, Thailand

Vandaag zijn we vroeg uit de veren.
Om half 8 zitten we al aan het ontbijt, want tussen 8 en 9 worden we op het strand van ons resort opgehaald door een speedboot.

We gaan vandaag een bezoek brengen aan Koh Phi Phi en Bamboo island én we gaan snorkelen. Onze metgezellen van vandaag: de crew; 1 semi Engels sprekende gids, 1 zwijgzame kapitein, 2 hulpjes en 3 dames waarvan de taak ons nog steeds niet duidelijk is. De passagiers; een busje Russen, wat Fransen, wat Fillepino's en nog wat niet nader gedefinieerde nationaliteiten. Alles bij elkaar bijna 30 personen. Tot zover onze illusie van een rustige boottocht buiten het hoogseizoen... Maar ach, we zien wel hoe het loopt.

Na de overtocht van ongeveer een half uur komen we aan bij Koh Phi Phi, bij Maya Bay. Wat een mooie plek is dit zeg. Echt héél fijn wit zand. Water zo helder blauw dat je de vissen van een afstandje kan zien zwemmen. De berg aan toeristen die net als wij dit stukje paradijs op aarde willen bewonderen neem je er voor lief bij. Het is even zoeken naar een plekje waar je een foto kunt nemen zónder dat er een boot op staat, maar het is gelukt. En als je er doorheen kijkt zie je de pracht van deze bijzondere plek.

Vervolgens varen we een stukje verder en gaan we snorkelen. Ook hier is het druk, maar dat mag de pret niet drukken. Wat een mooie vissen zwemmen hier zeg! Je kan ze bijna aanraken, zo dichtbij. Esmée is ook nog even in de zee geweest, maar dat vond ze toch wel een beetje spannend. Geen probleem, dan gaan we om de beurt het water in.

Voor de lunch leggen we aan op Bamboo Island. Een eilandje vlakbij Koh Phi Phi.
We lunchen in de schaduw van de bomen en Esmée speelt lekker even in haar tentje.
We kijken uit over het witgele strand en het water is super blauw en helder.
We verbazen ons wederom over de horde aan toeristen die ook deze plek bezoekt en tevens over de rotzooi die sommige mensen achter laten. Zó eeuwig zonde om deze mooie plekken op aarde zó te verwaarlozen. Ook verbazen we ons over hoe sommige mensen tijden bezig kunnen zijn met het maken van de perfecte foto van zichzelf...

Na de lunch varen we naar Phi Phi Don, een havenplaatsje, waar we even mogen shoppen. Esmée is onderweg in slaap gevallen, dus Lisette blijft aan boord. Hein kan niet zo goed tegen het deinen van het stil liggende bootje, dus hij gaat de wal verkennen. Waar hij overigens snel op uitgekeken is. Nadat iedereen terug aan boord is varen we nog een stukje naar onze laatste stop, waar we ook nog even lekker kunnen snorkelen. Wat is het onderwater leven toch mooi! Zoveel kleuren vissen, zeeanemonen, koraal, zee-egels. We genieten er allebei van. Dan is het tijd om terug te keren naar het resort. Na weer een minuut of 20 stevig doorvaren stappen we op het strand van ons resort van de boot af.

Nadat we alle 3 het zoute water van ons af gespoeld hebben, gaan we lekker wat eten en drinken in een tentje verderop op het strand. Terwijl we op ons eten zitten te wachten begint het zachtjes te regenen. We besluiten voor de zekerheid maar onder een afdakje te gaan zitten en dat blijkt geen overbodige luxe. Het houdt het op met zachtjes regenen. We mogen een paraplu van het restaurant lenen om naar het resort terug te lopen, maar op het moment dat we vertrekken is het alweer bijna gestopt met regenen. We besluiten de paraplu achter te laten en het erop te wagen.

Thuisgekomen leggen we een versleten Esmée op bed en maken we het zelf ook niet laat na ons dagje buitenlucht. We hebben mooie dingen gezien vandaag, maar tegelijk viel het ons tegen hoe ontzettend toeristisch alles is. Alles bij elkaar genomen denken we dat we zelf toch wel op het mooiste eiland zitten op dit moment. In ieder geval kunnen we hier in alle rust genieten van al het moois.

1. Dianne:
    27 oktober 2014
    Wat een prachtige foto's en wat een heerlijke verhalen, jullie hebben het geweldig dat proef je uit alles :-)
    En de onderwaterwereld is idd prachtig, het lijkt me fantastisch om daar eens te gaan duiken.... weer een plekje op onze wish list haha
    Geniet van elkaar en jullie prachtige bounty island!!
  2. Corrie en Arie:
    28 oktober 2014
    prachtige foto's zijn dit weer, bij weer een prachtig verhaal. die stranden zien er zo wel erg idyllisch uit met dat witte zand, blauwe lucht en blauwe zee. en zo af en toe een buitje regen kan geen kwaad denk ik. koelt het misschien een beetje af. Genieten hoor!!!!