De laatste etappe.

29 oktober 2014 - Oud-Beijerland, Nederland

Vanochtend is het vroeg dag. Na gisteren een laatste relaxte dag met wat winkelen, zwemmen en inpakken is de tijd gekomen om Thailand te verlaten.
Om 10 over 6 staat de taxi voor de deur die ons naar Krabi Airport brengt voor onze vlucht naar Bangkok. De 1e pont kunnen we zo oprijden, dat is mooi! De tweede ook.. Helemaal mooi.. Als dit een voorbode is voor de rest van de reis, gaat het helemaal op rolletjes lopen.

Op het vliegveld van Krabi checken we gelijk alles in met eindbestemming Amsterdam, inclusief onszelf, zodat we op het vliegveld van Bangkok geen tas op hoeven te halen en niet nóg een keer in hoeven te checken én niet door de douane hoeven. Alles om tijd te besparen. We kwamen er namelijk gisteren achter dat we maar 1 uur de tijd hebben om van het ene naar het andere vliegtuig te komen. En dat is best een uitdaging op zo'n groot vliegveld als dat van Bangkok.

Ons vliegtuig naar Bangkok vertrekt strak op tijd. En ook netjes op tijd landen we in Bangkok. Heel fijn. Als we het vliegtuig uit lopen ligt de buggy zowaar al klaar en dan begint onze lange wandeling over het vliegveld. Al bordjes volgend komen we steeds dichter bij ons volgende vliegtuig, maar het blijft best spannend als je niet weet hoe ver het precies lopen is. Het valt ons tijdens het wandelen (lees: stevig doorstappen) op dat Bangkok een erg mooie luchthaven is. Mooie winkels en mooie aankleding.

Als we onderweg meerdere mensen tegen komen met bordjes 'final call, KLM Amsterdam' die ons gebaren op te schieten en de richting aan geven zetten we toch nog maar even een stapje bij. Gewoon even voor de zekerheid...
Bij de gate aangekomen valt het mee, er staat nog een rij(tje) mensen die ook nog moeten boarden. We sluiten aan en met een gerust hart zitten we even later aan boord. Het ergste wat er nu nog kan gebeuren is dat de grote tas het vliegtuig niet gehaald heeft en daar hadden we met inpakken rekening mee gehouden, dus dat is geen ramp.

Esmée slaapt 2 keer een paar uur in het vliegtuig en wordt door de stewardess verwend met potjes fruit en groente. Zelf komen we niet echt aan slapen toe, maar goed. Misschien zijn we dan eerder van de jetlag af.

Aangekomen op Schiphol wachten we af of de tas de band af komt...
En als aller aller laatste, als er al een tijdje niets nieuws de band op is gekomen en we denken dat er echt niets meer komt, komt dan toch ook onze tas tevoorschijn.
Hoera! Het is gelukt! Terwijl Hein op de tas stond te wachten, heeft Lisette vast de OV chipkaarten opgewaardeerd. Er gaat over 7 minuten een trein naar Rotterdam en we gaan kijken of we die kunnen halen. En ook dat lukt.

Al met al was het een lange reis vandaag, maar hij is uitermate soepel verlopen, eigenlijk hadden we het niet beter kunnen treffen. En nu zijn we weer thuis. Veilig en wel. Onze kleine dame ligt weer in haar eigen bedje te slapen en wij hebben de eerste dingetjes opgeruimd. Tijd om de jetlag eruit te slapen en nog wat na te dromen over al het moois wat we de afgelopen weken hebben mogen zien en meemaken.

1. Dianne:
    30 oktober 2014
    welkom terug, rust lekker uit van jullie heerlijke avontuur en geniet van de napret en de foto's! wij hebben met jullie mee genoten en zien jullie de 22e :-)
    dikke kus van ons
  2. Corrie en Arie:
    30 oktober 2014
    Dat is een fantastisch goed afloop van een prachtig avontuur. Het was heerlijk om jullie verhalen te lezen en prachtige foto's te zien. Nu even lekker bijkomen en nagenieten. Fijn dat jullie weer goed zijn thuis gekomen. Ook wij zijn samen aanwezig op het feest van de 22e. Groetjes en tot dan.