Koh Lanta, part II

25 oktober 2014 - Koh Lanta, Thailand

Vanmorgen vroeg worden we wakker van het geklets van Esmee en het gepruttel van een motor voor ons huisje. Het gepruttel bleken de lokale vissers te zijn, die hun net bij ons voor de deur uitgooien en met vier man sterk ook weer binnenhalen. Nostalgische noeste arbeid, wat hier al jaren prima werkt.

Vandaag gaan we met de scooter op pad om het eiland te verkennen.
Ons resort ligt aan de westkust van het eiland, redelijk bovenin, dus we besluiten om eerst de westkust richting het zuiden te verkennen.

Koh Lanta blijkt een heuvelachtig eiland te zijn en de slingerweg brengt ons met vele steile heuveltjes en afdalingen langs een aantal schitterende stranden.
We pauzeren bij bijna elk strandje en genieten van de aanblik van de prachtig blauwgroene zee en de geel witte stranden, welke omlijst worden door tropisch groen.
Ergens boven op een berg zien we vanaf een uitkijkpunt een schitterend strandje, we besluiten te kijken of we daar kunnen komen. Dat lukt. En wonder boven wonder, ook daar zit een eettentje. We blijven plakken voor de lunch en het geweldige uitzicht.
Via de oostkant van het eiland rijden we terug omhoog.

Ook deze kant is mooi, alleen ligt de weg verder uit de kust, dus kunnen we niet echt van zeezichten genieten. Totdat we bij Lanta Old Town komen. Daar loopt een pier recht de zee in en trakteert ons op een van de meest spectaculaire zeezichten die we vandaag tegen zijn gekomen. Het is hier zo vreselijk mooi.

We rijden verder naar boven en via de noordpunt en het dorp Saladan rijden we terug naar ons resort. Daar gekomen gaan we nog even zwemmen en relaxen.
We worden vandaag op onze veranda getrakteerd op een bijzonder mooie zonsondergang. Dát is genieten! Als Esmée een dutje gedaan heeft rijden we terug naar Saladan om te eten en te voet nog een rondje door het dorp te doen. Esmée ontleedt tijdens het eten een krokodil, ze is ook nergens bang voor.

Uiteraard is het daarna weer badder, verhaaltje en bedtijd.
En tijd voor papa en mama om nog even verder te relaxen.

1. Erik:
    25 oktober 2014
    Tof en de omgeving lijkt steeds mooier te worden
  2. Nel Verrijp:
    27 oktober 2014
    Jullie zitten op een heel mooi bounty eiland, prachtig!!!!!