De reis naar Koh Lanta

23 oktober 2014 - Koh Lanta, Thailand

Vandaag worden we om 10 uur opgehaald bij ons hotel om naar het vliegveld van Chiang Mai te gaan. Van daar vliegen we naar Krabi. Aangezien we geen idee hebben hoe lang alles in Thailand duurt op een vliegveld zijn we lekker op tijd vertrokken, we vliegen om 12.50. Het is vanaf ons hotel ongeveer een kwartiertje rijden naar het vliegveld. We laden de spullen uit, die gaan gelijk bij binnenkomst door de scanner en 5 minuten later zijn we ingecheckt.... Dus... Dat ging een stuk soepeler dan we gedacht hadden.

Met nog 2,5 uur te doden bestellen we wat lekkers bij de Starbucks en nemen er rustig de tijd voor om het op te drinken op het terras. Daarna lopen we op ons gemakje een rondje over het vrij kleine vliegveld en bekijken alle winkeltjes. Voor de gate moeten de tassen nog een keer door de scanner. Dit wordt nog even spannend, want Hein komt vlak voordat we door de scanner willen tot de conclusie dat zijn mes nog in de rugzak zit. En ook hebben we een aantal flesjes drinken bij ons. De verwachting is dat we het een en ander in moeten leveren. Hein stopt het mes ergens onderin de trolley weg en dan gaan we door de scanner. Niets aan de hand. Alleen het aangebroken flesje cola moet ingeleverd worden. Na de scanner is het nog even wachten tot we mogen boarden.

We hebben iets vertraging en gaan om half 2 de lucht in en om even over 3en landen we in Krabi. Onze tas komt als 1 van de eerste stuks bagage van de band af. Dat is fijn! Nu even op zoek naar een taxi en wat te eten. We proberen een keertje instant noedels. Bakje noedels met kruiden, kokend water erbij en tada! Je hebt wat te eten. Om half 4 stappen we in de taxi. Onze chauffeur verteld ons dat hij verwacht er 2,5 uur over te doen afhankelijk van de drukte bij de pontjes. We gaan het meemaken. De wachttijd bij pont 1 valt mee, maar bij pont 2 staan we een behoorlijke tijd te wachten. Uiteindelijk komen we rond half 7 aan bij het resort.

We hebben een beachfront cottage gereserveerd. Dat beachfront zit wel goed, al zien we de zee niet, we horen wel dat hij erg dicht bij is. De cottage is super, erg groot en netjes ingericht, alles klopt er aan. We pakken even snel de eerste dingen uit en gaan dan als een speer naar het restaurant. Buiten dat we zelf inmiddels aardige trek hebben gekregen is het voor Esmée eigenlijk al lang bedtijd geweest en ze zit in haar ogen te wrijven dat het een lieve lust is.

Na het eten even snel douchen en naar bed en we zijn zelf ook aardig versleten, dus we maken het zelf ook niet laat vandaag.