Chiang Mai, de eerste dag

20 oktober 2014 - Chiang Mai, Thailand

Vandaag besluiten we om te voet Chiang Mai in te gaan. We brengen eerst de was naar de wasserette aan de overkant en gaan dan op zoek naar een leuk tentje om te ontbijten. Onder het genot van een heerlijke kop koffie en groene thee eten we heerlijke muesli met vers fruit en yoghurt en Esmée peuzelt een boterhammetje met jam.

En dan gaan we weer op pad. We lopen lekker door de stad en komen lang diverse grote en kleine Wat's. De grootste Wat binnen de stad gaan we van dichtbij bekijken.
Dit is de Wat Phra Singh, een indrukwekkende oude tempel met omringende even schitterende bijgebouwen. De bouwstijl is hier anders dan de tempels die we tot nu toe gezien hebben. Ook heel gedetailleerd, maar veel ingewikkeld houtsnijwerk in plaats van de gedetailleerde mozaïeken die we eerder zagen.

Na onze ogen de kost gegeven te hebben slenteren we verder door de stad.
Op een goed moment komen we langs een winkeltje wat rugzakken verkoopt. En goede rugzakken ook! Onze kleine rugzak begin na jaren intensief gebruik sporen van slijtage te vertonen, dus we besluiten dat het tijd is voor een nieuwe.

Na de wandeling is het tijd om even lekker af te koelen in het zwembad. Esmée heeft het helemaal naar haar zin en het blijkt dat onze directe buren en die van 2 kamers verder op ook een kleintje bij zich hebben. Helemaal leuk! Het is babyzwemtijd!
En we raken gelijk wat aan de praat met de ouders het ene stel komt uit Australië en het andere uit Oostenrijk.

Na een dutje is het tijd om weer wat te gaan eten en als Esmée op bed ligt gaan we verder met het plannen van onze laatste stop..