De reis naar Sukhothai

17 oktober 2014 - Sukhothai, Thailand

Vandaag staat in het teken van onze reis naar Sukhothai, onze volgende bestemming.
En het wordt een busreis, ondanks dat Hein niet zo dol op reizen met bussen is.
We vonden dat we ook deze ervaring mee moesten nemen.

We zijn er redelijk op tijd uit en na het ontbijt en inpakken hebben we nog ruim de tijd om rustig aan te doen en nog wat te relaxen. Om 11 uur staat er een TukTuk voor de deur die ons naar het busstation brengt.

De bus is net zo op tijd als de trein van de week was, maar goed, we hebben de tijd aan onszelf, dus het is prima zo. De rit zelf duurt aan effectieve rijtijd inderdaad 4,5 uur, zoals in het boekje stond. Alleen wordt er een half uur gestopt om te lunchen en nog twee keer voor plaspauze en benen strekken en tanken. Al met al zaten we wat langer in de bus dan we van tevoren bedacht hadden. Maar met een tijdschrift en af en toe een dutje is het best te doen. Esmée heeft het hartstikke goed gedaan vandaag, ze heeft zitten giebelen met de achterburen, op de ramen getimmerd, boekjes gelezen en dik anderhalf uur bij papa op schoot geslapen. Maar tegen het einde van de rit was ze er wel een beetje klaar mee. En begrijpelijk.

Het resort waar we nu zitten is schitterend, voor zover we het nu hebben kunnen bekijken. We hebben een eigen bungalow en Esmée ligt inmiddels weer heerlijk in haar eigen tentje te slapen. Morgen gaan we erop uit om ook deze ooit eens majestueuze hoofdstad van Thailand te bekijken.