Laatste dag Hua Hin

10 oktober 2014 - Hua Hin, Thailand

Het was wederom een bijzondere dag vandaag. Esmée heeft weer heerlijk geslapen tot negen uur en na even kroelen en de tas inpakken gaan we op naar het ontbijt. Hein wilde met de eerste taxi naar "The Mall" om zijn iPad te laten maken....deze had de reis van Bangkok naar Hua hin niet overleefd, grote barst in het beeldscherm. Lisette en Esmée zouden een latere taxi pakken naar de "Market Village" een groot winkel centrum waarin, achteraf, allemaal westerse winkels zaten. En dus ook alle grote (vr)eet-schuren.

Het winkel centrum was groot, maar niet heel speciaal, afgezien van de rare manier van producten verkopen. Er stond een dame de reclame folder voor te lezen voor een microfoon! Ondanks haar hoge hakken en erg korte rokje stond er niemand te luisteren. In Thailand draait de dag merendeel  om eten. Je kan dan ook op heel veel plekken wat te eten krijgen, maar wederom waren veel etenswaren niet definieerbaar. Terwijl wij onze lunch aan het nuttigen waren op de meest lawaaiige plek van het winkelcentrum (foodcourt) viel het ons op dat er veel oudere westerse mannen met een jonge Thaise vrouw aan de arm lopen. Als je er op let zie je dit soort koppels echt overal.

We kunnen niet wachten om de drukte van het winkelcentrum achter ons te laten, dus als ook Esmée haar croissantje met ham en kaas op heeft maken we dat we weg komen. Voor de deur pakken we een tuktuk naar de tempel van Hua Hin. Even voor de statistieken... Hij heet Wat Khao Lat en staat op een heuvel die de lokale bevolking Monkey Mountain noemt. Waarom dat was, daar kwamen wij al snel achter toen we de treden van de berg beklommen. Fase 1 was een korte brede trap en die leidde naar een enorme goudkleurige staande Boeddha. Daar werden wij ook begroet door de eerste baviaan die Lisette het plastic tasje waar nog een flesje 7up en een appel in zaten hardhandig afpakte. Hij ging er vandoor met de appel...! Het flesje 7up was voor een tweede baviaan heel interessant. Deze ging op advies van een lokale dame in de rugtas, evenals de camera. De dame jaagde de bavianen weg met een katapult en een stok. De weg naar de tempel was een trap van tig treden die stijl omhoog ging. Halverwege konden we uit hijgen en hebben we even van het schitterende uitzicht over de zee en het strand van Hua Hin genoten. Toen we gingen zitten om even wat te drinken stond er gelijk weer een Baviaan te loeren! Met kiezelstenen hebben we hem weg gejaagd, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Gewapend met een stok en 2 zakken vol met kiezelstenen zijn we verder omhoog geklommen. Hoe dichter we bij de tempel kwamen, hoe meer bavianen er rond liepen en daar hadden we allebei geen trek in. Zonder Esmée hadden we misschien de rest van de klim nog wel gewaagd, maar nu... Nee hoor, niks ervan. We zijn weer via de lange steile trap terug naar beneden gegaan en toen we weer beneden op het strand stonden hebben even lekker uitgerust en wat gedronken.

Tja en toen weer terug naar het hotel. We konden het buurhotel (2 grote torens) zien van waar we stonden, dus zijn we grotendeels langs het strand terug gewandeld.
Terug gekomen was het weer tijd voor een verkoelende duik in het zwembad.
Esmée had na het zwemmen vandaag geen zin in haar dutje, dus zijn we lekker vroeg gaan eten. Het smaakte weer best en Esmée heeft 2,5 kleine loempia en een mini banaan op. En de kok had speciaal voor haar boontjes met een zoete saus gemaakt, maar dat vond ze niet zo lekker dus daar heeft ze maar een paar hapjes van op. Wat wel opvalt hier in Thailand, ze zijn allemaal zo vriendelijk, zeker naar Esmée.

Morgen naar Bangkok. Hein heeft het vervoer al geregeld. En het hotel gaan we zo direct boeken.

1. Bart Arliene Marco en Sarissa:
    10 oktober 2014
    Weer heerlijk om jullie verhalen te lezen, kijk al weer uit naar t volgende verslag.
    En wat n mooie foto's van Esmée zeg...
    Is t scherm goed gemaakt? Balen dat t kapot is gegaan zeg...
    Veel plezier in Bangkok morgen!
  2. Nel Verrijp:
    10 oktober 2014
    Wat een avontuur, met al die bavianen. Vond Esmee het niet eng????
  3. Pauline:
    11 oktober 2014
    Mooie foto's vind het leuk jullie te volgen ben niet altijd trouw met mijn reacties.
  4. Lisette Kleijkamp:
    12 oktober 2014
    Esmee vond t wel een beetje eng met de bavianen, maar wij waren ook niet op ons gemak dus we zijn snel weer vertrokken.