Dagje tempels in Bangkok

12 oktober 2014 - Bangkok, Thailand

Het plan voor vandaag is om drie tempels te bezoeken in Bangkok.
Met een TukTuk gaan we 's ochtends naar het Grand Palace. Een complex van 218.000m2 met vier muren er omheen van in totaal bijna 2 kilometer lang.
We waren niet de enigen vandaag. Bussen vol! En dat ondanks dat de temperatuur alweer richting de 33 graden ging om kwart voor tien in de ochtend.

Het Grand Palace is indrukwekkend. Zoveel detail en historie, erg mooi. Je mag er alleen in met gepaste kleding, dus lange broek en shirt met mouwen tot over de schouder. Onze afrits-broeken kwamen weer goed van pas. Voor Esmée gelden gelukkig geen kleding voorschriften, ze had t al warm genoeg. En ook vandaag was ze weer een bezienswaardigheid voor veel mensen. Op het zelfde terrein staat ook Wat Prah Kaew, een tempelcomplex met in één van de tempels de smaragden Boeddha. Vanaf het Grand Palace zijn we door een straat met stalletjes naar de volgende tempel, Wat Pho, gelopen. Bij de stalletjes werd rommel verkocht, tweedehands spullen en allerlei amuletten.

Onderweg naar Wat Pho besluiten we even op adem te komen langs de rivier, met uitzicht op Wat Arun. Om deze tempel te willen zien, moet je de rivier oversteken en dat kan met een longtailboot. Dit is een bootje waarop een auto motorblok met versnellingsbak is gemonteerd. Aan de aandrijfas zit een schroef. Veel herrie en veel boten hebben meer dan genoeg vermogen.

Wat Pho was gelukkig een stuk rustiger dan het Grand Palace. In deze tempel ligt de grootste liggende Boeddha van Thailand. Het is wederom een prachtig complex en heel anders qua bouw dan de vorige. Na deze tempel vonden we het wel welletjes met de tempels. We kopen wat fruit voor Esmée en wat fris voor ons zelf. Tijdens de lunch bij eetstalletje langs de weg, besluiten we om Wat Arun te laten schieten en om terug te gaan naar het hotel.

Bij het hotel nemen we een duik in het zwembad en genieten we uitgebreid van een Thaise massage van een uur. De massage dame is geweldig, ze wandelt letterlijk over je heen en maakt je lijf weer helemaal los. Echt ontspannen genieten is het op het moment zelf niet, ze pakte ons goed aan. Daarna echter is alles weer soepel.

Voor dat we het wisten was het alweer zes uur. Met een TukTuk van het hotel gaan we terug naar Khao San road, waar alle eettentjes zijn. Daar aangekomen, valt Esmée in Hein zijn armen in slaap. We hebben heerlijk gegeten, en Esmée heeft heerlijk geslapen, en na de maaltijd zijn we terug gelopen naar het hotel.

Nu nog even de nog vage plannen voor morgen vorm geven.

1. Erik:
    Super gaaf zeg.
  2. Fredy:
    12 oktober 2014
    Indrukwekkend zou het ook wel willen zien
  3. Nel Verrijp:
    12 oktober 2014
    Geweldig, wat jullie allemaal zien-
  4. Pauline:
    21 oktober 2014
    Ontzettend mooi en wat een gave reisverhalen. Fijn voor jullie dat Esmee zo goed gaat. Geniet ervan