Bangkok

11 oktober 2014 - Bangkok, Thailand

Vanochtend op tijd uit de veren, want onze trip naar Bangkok staat op het programma.
Esmée eet dus gewoon naast haar papfles meer dan een halve boterham naar binnen, terwijl papa en mama ook lekker ontbijten.
Hein had om 10 uur een taxi besteld, die om 10 voor 10 netjes voor het hotel aan kwam rijden.

De rit van bijna 3 uur kon beginnen. De chauffeur had een wat onrustige rijstijl, wat ons ontbijt niet zo leuk vond, maar Esmée vond t prima. Ze heeft dik een uur geslapen en ook nog anderhalve koek op! Het hotel in Bangkok vonden we redelijk snel dankzij Hein zijn navigatie en een keer de weg vragen door de chauffeur.

Hotel du Moc is wat ouder, maar wel netjes en Esmée heeft zowaar een echt bed en geen campingbedje. Na even gesetteld te zijn pakken we wat spullen in en gaan we op zoek naar lunch. We hebben gelezen dat Khaosan Road érg gezellig moet zijn en het is niet ver lopen, dus wij gaan op onderzoek uit. Onderweg komen we lang een Wat (tempel). Schitterend gebouw en ondanks dat we niet behoorlijk gekleed waren (broeken te kort) zijn we toch het complex binnen gelopen. We hadden hem niet willen missen. Later op het terras, onder het genot van een bord noedels, hebben we even opgezocht welke Wat het was. Het was de Wat Bowonniwet.

Om de hoek van ons terras zit Khaosan Road. Het is een bonte verzameling met kraampjes. En zo ongeveer elke 2 meter kan je een pak op maat laten maken. Een maatpak kost 40 euro. Op een gegeven moment lopen we in een steegje wat dood loopt. Staat er een bord met de tekst... "This is not the end of the road, to continue go up the stairs and back down the stairs." Uhm... Tja.... Langs de keuken van een restaurant, door een kroeg / internetcafe, langs de bar en tada er begeef zich weer op de grote winkelstraat. Esmee heeft heerlijk geslapen in de buggy, ondanks dat het 33 graden was.

Na een tijd langs de ontelbare kraampjes geslenterd te hebben was het tijd voor een drankje. We waren toevallig uitgekomen bij het terras waar we ook begonnen waren en terwijl wij een drankje gedaan hebben, heeft Esmée 2 boterhammen naar binnen zitten schuiven. Ondertussen was het na een hete zonnige dag begonnen met spetteren en niet veel later kwam het hemelwater met bakken uit de lucht. Binnen 2 tellen nadat het los gebarsten was stonden de straten blank. Wat een heerlijke verkoeling na zo'n warme dag!

Omdat we niet 2 keer achter elkaar bij hetzelfde tentje wilden eten hebben we in de bui een sprintte getrokken naar de overburen. Daar raakten we aan de praat met een Nederlandse kok die al een maand aan het eilandhoppen was en daarna nu dus ook in Bangkok beland was. Toen wij aan tafel zaten te wachten op ons eten kwam hij ineens aan met een boek over de eilanden van Thailand. Dat was hij even gaan halen, zodat we ons konden oriënteren. Super aardig.

Na het eten snel nog even een supermarkt in voor wat snacks en wat te drinken en door naar het hotel om onze kleine dame op bed te leggen. Nog heel eventjes Skypen met oma Vera en dan is het echt bedtijd. En tijd voor papa en mama om het zweet van de dag van zich af te spoelen en te bedenken wat we morgen voor moois gaan bekijken in deze boeiende stad.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Fredy:
    11 oktober 2014
    Wat een leuke verhaaltjes iedere dag weer iets om naar uit te kijken wat fijn dat esmee het zo geweldig doet en dat jullie samen met haar in staat zijn alles te bekijken wat je wil nog heel veel plezier jullie
  2. Pauline:
    11 oktober 2014
    Het is wel heel apart om met de kleine zo'n verre reis te maken. Heel leuk om jullie te volgen kijk er iedere dag naar uit. Mooie foto's ook iedere keer en wat een verhalen!! Nog veel plezier